W ostatnich latach zmieniła się znacząco forma reklamy ośrodków wypoczynkowych w Polsce.
Stało się to oczywiście za przyczyną intensywnego rozwoju internetu. Odkąd pojawiły się strony internetowe i możliwość tworzenia własnych przez właścicieli ośrodków i pensjonatów, ta forma reklamy stała się niemal obowiązkowa. W przeciwieństwie do tradycyjnego podejścia do tematu witryny internetowe dają większą możliwość zaprezentowania oferty potencjalnym klientom. To już nie tylko dane adresowe z telefonem, ale wszystkie potrzebne informacje na temat ośrodka: na stronie można określić rodzaje i standard pokoi bądź domków letniskowych (w zależności od rodzaju ośrodka), menu stołówki, ceny, a wszystko wsparte zdjęciami, przez co łatwiej można sobie to wszystko wyobrazić. Poza tym tworzenie stron internetowych dla ośrodków otworzyło jeszcze jedną, bardzo użyteczną furtkę możliwość rezerwowania miejsc przez internet, przez co zniknęła konieczność dzwonienia po kilka, a nawet kilkanaście razy do ośrodka, nie mając pewności, że osiągniemy upragniony skutek, czyli zarezerwowane miejsce w hotelu. Jednym z najlepszych przykładów na to, jak silnie technologia w biznesie wpływa na jego prowadzenie i rozwój jest rozpatrzenie tego problemu z punktu widzenia prowadzenia w sieci kampanii reklamowych.
Obecnie praktycznie każde studio reklamy nie może nie posiadać specjalistów od prowadzenia akcji promocyjnych w wirtualnej rzeczywistości.
To już nie tylko strony www nie wymagające zbyt dużej uwagi, a raczej skoncentrowanie się na reklamie wirtualnej, która w znaczącym stopniu opiera się na stosowaniu multimediów interaktywnych. Obecnie nie można zaniedbać reklamy w mediach społecznościowych, jeżeli nie wiemy jak prowadzić nasz fanpage i promować go we właściwy sposób możemy poszukać firmy, która oferuje profesjonalne reklamy na facebooku. W tym przypadku będziemy musieli określić do jakiej grupy odbiorców chcemy trafić. Kolejną rzeczą będzie określenie budżetu jaki chcemy przeznaczyć na reklamę na platformie Facebook.