Dla właściciela domu absolutnie niezbędne jest posiadanie odpowiednich technik posługiwania się narzędziami oraz prawidłowego doboru elementów montażowych.
Chociaż wbijanie gwoździ wydaje się dosyć proste, ale każda nieostrożność może spowodować niechlujny wygląd, przecieki, a nawet uszkodzenia gontów w systemie dachowym. Upewnij się, że wbijasz gwóźdź dachowy prosto i niezbyt głęboko w system pokrycia dachowego, co może spowodować uszkodzenie wewnętrznej konstrukcji. Z tego samego powodu należy unikać podbijania gwoździa, co oznacza, że łeb gwoździa jest uniesiony wokół pokrycia dachowego i nie jest w pełni zamontowany i zabezpieczony. Na szczęście niedostatecznie wbity gwóźdź jest znacznie łatwiejszy do skorygowania niż gwóźdź z przesterowanym wbiciem. Wystarczy kilka lekkich uderzeń młotka, aby zakończyć instalację. Jeśli masz metalowy system dachowy, procedura wbijania gwoździ dachowych będzie nieco inna. Najpierw należy wbić gwoździe w kalenicową część metalowego pokrycia dachowego. Będziesz musiał użyć więcej siły uderzając młotkiem niż w przypadku innych systemów pokryć dachowych. Wbijaj gwoździe w drewnianą podpórkę znajdującą się pod metalowym pokryciem dachowym. Gumową podkładkę należy ścisnąć między łbem gwoździa a metalowym pokryciem dachowym, uważając, aby guma nie wystawała ponad spód łba gwoździa.
Wreszcie, jeśli podczas wbijania gwoździe wygięły się, możesz mieć dziury w systemie dachowym.
Aby to naprawić, użyj większej śruby z większą gumową podkładką, aby wypełnić otwór. Następnie uszczelnij otwór wokół szczeliny, aby zapobiec wystąpieniu wycieków. Gonty asfaltowe są najczęściej stosowanym materiałem na pokrycia dachowe w domach. Kładzie się je na podkład z papy, który mocowany jest na gwoździe lub wkręty ciesielskie. Chociaż są opłacalne i trwałe, nadal są podatne na uszkodzenia powstałe w wyniku wystąpienia silnych wiatrów, opadów śniegu czy deszczu. Podkład działa jako ostateczna obrona konstrukcji leżącej pod dachem, potencjalnie oznaczając różnicę między łataniem kilku gontów, a zapłaceniem dużej sumy za wymianę dachu z powodu szkód spowodowanych przez wodę.