Skuteczna reklama to taka, której koszt jest niższy niż wygenerowany z jej pomocą zysk. Aby to osiągnąć, warto niektóre prace zlecić specjalistom, dzięki czemu zaoszczędzisz nie tylko czas i nerwy, ale również pieniądze. Doświadczeni marketerzy doradzą ci, w jakie reklamy warto inwestować i co zrobić, aby zwiększyć ruch na stronie i jej widoczność.
Co zlecić agencji SEO?
Co zlecisz agencji SEO sugeruje wpis na blogu www.mangopress.pl, wśród wymienionych tam działań, znajdziesz pozycjonowanie strony oraz content marketing. Pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w internecie, ale jest też bardzo czasochłonne i wymaga wiedzy oraz doświadczenia. Aby takie prace przyniosły oczekiwany efekt, należy przyjąć określoną strategię. Przed rozpoczęciem działań, należy również przeprowadzić audyt, na podstawie którego będzie można przystąpić do kolejnych prac, takich jak na przykład optymalizacja strony internetowej. Pozycjonowanie to szereg działań, które przynoszą efekt dopiero po pewnym czasie, ale bez wątpienia warto w nie inwestować. Próbując pozycjonować stronę, nie znając się na tym, możesz sam sobie zaszkodzić. Dlatego te prace warto zlecić profesjonalnym agencjom SEO.
Z kolei content marketing to reklama poprzez wartościowe treści. O ile te poza stroną, na przykład w postaci artykułów zewnętrznych warto zlecić agencji, o tyle treści na firmowy blog możesz spróbować przygotować sam. Musisz jednak pamiętać, aby były one wartościowe (najlepiej poradnikowe), zawierały istotne dla twojej firmy frazy kluczowe oraz linki wewnętrzne.
Google Ads (reklama AdWords)
Skuteczną formą reklamy w internecie jest również Google Ads, na dodatek przynosi ona natychmiastowe efekty. A na czym polega? Mówiąc najprościej są to płatne reklamy w wynikach wyszukiwania oraz w sieci partnerów Google, rozliczane najczęściej za kliknięcie (model CPC). Z tą formą reklamy powinieneś sobie poradzić samodzielnie, w sieci jest mnóstwo poradników i tutoriali, które ci w tym pomogą. Jednak zawsze istnieje ryzyko, że coś zrobisz nie tak i tylko zmarnujesz swój budżet. Dlatego jeśli chcesz mieć pewność, że kampania przyniesie wartościowy ruch, to lepiej znów skorzystaj z pomocy agencji SEO.
Jak samodzielnie reklamować się w sieci?
Zatem co możesz zrobić sam? Na jakich formach reklamy można zaoszczędzić i wykonać je samemu? Odpowiedzią są social media, w których musisz się udzielać, aby twoja firma była rozpoznawalna. Oczywiście w tym przypadku też nieraz warto skorzystać z pomocy specjalistów, ale z prowadzeniem konta na Facebooku czy Instagramie zwykle jesteś w stanie sobie sam poradzić. Jednak najpierw musisz dokładnie określić grupę docelową, do której chcesz dotrzeć, regularnie publikować wirusowe treści na swoich profilach, a także zachęcać odbiorców do interakcji. Istotna jest także intensywność publikacji, pamiętaj aby nie przesadzać. Jeśli prowadzisz firmę usługową, spokojnie możesz publikować na Facebooku od 1 do 5 postów tygodniowo.