Google Ads to jedna z najbardziej zaawansowanych platform reklamowych, która umożliwia dużym i małym firmom reklamowanie swoich produktów i usług.
Wyszukiwarki docierają do potencjalnych klientów na całym świecie. Przy pomocy reklam w wyszukiwarce mamy możliwość bardzo dokładnego kierowania naszych reklam. Można wykorzystać różne opcje i ustawienia początkowo mogą być trudne do zrozumienia podczas uruchamiania pierwszej kampanii marketingowej. Kiedy nie mamy doświadczenia możemy wykorzystać dużą część budżetu z bardzo słabymi skutkami. Dobrze zorganizowane konto Ads jest niezbędne, jeśli chcesz, aby wydatki na reklamę przyniosły zysk. Podstawą dobrze zorganizowanego konta jest trafność wyboru słów kluczowych. Należy odpowiednio przeanalizować słowa kluczowe jakie wybierzemy do promocji, muszą one oczywiście być adekwatne do naszej oferty. Słowa kluczowe, reklamy i grupy reklam w każdej kampanii powinny być ściśle powiązane.
W przeciwieństwie do innych form marketingu, gdzie przykładowo bannery mogą pojawiać się nie zawsze na tematycznych stronach.
W przypadku reklamy płatnej w wyszukiwarkach trafiamy na podstronę wyników których poszukują nasi potencjalni klienci. Dzięki czemu będziemy mieli bardzo duże szanse na konwersję. Uruchamiając nowe kampanie Ads, trudno jest dokładnie określić, ile ruchu uzyskają reklamy i jak szybko wydamy nasz budżet. Początkowo możemy wystartować z mniejszym budżetem na testy, warto także na początku zaplanować miesięczny budżet i trzymać się tych założeń. Dzięki temu nie przekroczymy ustalonej kwoty pod wpływem impulsu. Na początku można zaczynać od niskich stawek, z czasem je zwiększając i analizując wyniki, wejścia i konwersję. Kiedy zaczynamy z Google ADS poradnik
napisany przez kogoś doświadczonego będzie bardzo dobrym pomysłem. Dzięki temu nie popełnimy podstawowych błędów, warto także pamiętać że obsługa panelu na samym początku może nastręczać trudności, dlatego też trzeba dobrze poznać podstawy.