Obecnie w naszym kraju obowiązują przepisy określające zasady zbierania i przechowywania danych klientów przez firmy. Dobrym przykładem jest tutaj sklep internetowy, który dysponuje danymi klienta potrzebnymi do sfinalizowania transakcji zakup.
Będzie to przykładowo adres, tego rodzaju dane powinny być odpowiedniego przechowywane. Na stronie internetowej powinna pojawić się także stosowna informacja o zbieraniu danych użytkowników. Rozwinięcie skrótu RODO to Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Jest to zbiór zasad stworzonych w celu ochrony prywatności obywateli Unii Europejskiej. Rozporządzenie zastąpiło poprzednie przepisy dotyczące ochrony danych w UE . Rozporządzenie weszło w życie 25 maja 2018 r i wpływa na wszystkie firmy, które gromadzą i wykorzystują dane osób w jakikolwiek sposób. Począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych firmach rodzinnych, takich jak sklepy internetowe. Wszystkie organizacje przetwarzające dane mieszkańców UE stosują ten sam zestaw zasad, co znacznie usprawnia wiele procesów. Dane mogą dotyczyć różnego rodzaju informacji dotyczących użytkownika.
Lista jest długa, zaczynając od nazwiska, numeru identyfikacyjnego, obrazów lub czynników specyficznych dla fizycznej, fizjologicznej, genetycznej, psychicznej, ekonomicznej, kulturowej lub społecznej tożsamości osoby. Kiedy nie wiemy do końca czy prawidłowo wdrożyliśmy rozporządzenie w naszej firmie pomoże nam odpowiednia Kancelaria RODO zawiera bowiem wiele zapisów, które mogą być niezrozumiałe. Jedna z głównych zasad jest konieczność poinformowania użytkownika o zbieraniu informacji, poprzez nasze formularze. Użytkownik wypełniający formularz musi zdawać sobie sprawę, iż jego dane będą przetwarzane przez daną firmę. RODO określa wiele spraw dotyczących danych użytkowników. Muszą być one przechowywane w taki sposób aby osoby trzecie nie miały do nich dostępu. Firma przetwarzająca dane osobowe, ma także obowiązek umożliwienia właścicielowi aktualizację danych, przykładowo w przypadku zmiany adresu zamieszkania.