Próbując promować swoją firmę w serwisach społecznościowych, istnieje kilka podstawowych wskazówek, których należy zawsze przestrzegać.
Korzystanie z tych wskazówek pozwoli na płynne wejście w świat mediów społecznościowych i sprawi, że Twoje wysiłki będą bardziej owocne. W tym artykule omówimy te podstawy i pomożemy Ci opracować plan „rozpoczęcia” działań w mediach społecznościowych. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.Spróbuj dodać zdjęcia do swojej witryny społecznościowej. Ludzie lepiej rozumieją produkt, kiedy mogą go dosłownie zobaczyć. A kiedy ludzie zrozumieją Twój produkt, są bardziej skłonni go kupić. Nie musisz mieć zbyt wielu zdjęć, wystarczy kilka.Korzystaj z narzędzi związanych z Twitterem, takich jak Tweepi czy Twellow. Narzędzia te pozwolą Ci znaleźć osoby należące do Twojej grupy docelowej, aby zidentyfikować użytkowników, którzy mają największy wpływ. Możesz zasubskrybować znalezionych użytkowników, a oni mogą zasubskrybować Cię w zamian.Rozpoczynając kampanię marketingową w mediach społecznościowych, pozostaw miejsce na próby i błędy. W zależności od grupy docelowej, niektóre rzeczy, które są skuteczne dla innych firm, mogą nie działać dla Ciebie. Obserwuj, co działa, a co nie, i w razie potrzeby wprowadź zmiany. To pokaże Twoim klientom, że również jesteś związany z ich potrzebami.Odpowiadaj na wszystkie komentarze na Facebooku. To idzie podwójnie w przypadku negatywnych komentarzy.
Dzięki temu ludzie będą wiedzieć, że to, co uważają za ważne, jest ważne również dla Ciebie i Twojej firmy.
Będą bardziej ufać Tobie i Twojej firmie. Zawsze szybko odpowiadaj klientom, aby nie czuli, że nie zwracasz na nich uwagi.Poznaj wzorce publikowania w serwisach społecznościowych. W przypadku wielu z tych witryn szczyt ruchu przypada na godziny 7:00, 17:00 i 22:00 i są to czasy, w których należy umieścić coś nowego. Jeśli publikujesz więcej niż te trzy razy, upewnij się, że publikujesz coś wyjątkowego i interesującego, ale ogranicz łączną liczbę publikowanych postów każdego dnia.Jeśli masz bloga dla swojej firmy, po zaktualizowaniu bloga o nowe treści, po opublikowaniu opublikuj go w serwisach społecznościowych. Poinformuje to obserwujących Twoje witryny w mediach społecznościowych i że powinni sprawdzić nowe opublikowane przez Ciebie treści.Buduj zainteresowanie produktami, rozdając je za pośrednictwem swoich profili w sieciach społecznościowych. Ludzie uwielbiają dostawać rzeczy za darmo, a oferowanie darmowych produktów to świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów do swojego profilu. Wybierz interesującą darmową ofertę, a następnie opublikuj linki do tej oferty na popularnych forach ofertowych, takich jak FatWallet.Kiedy Twoi klienci chcą się z Tobą skontaktować w mediach społecznościowych, zawsze odpowiadaj na czas. Nie pozwól, aby wiadomości pozostawały nieprzeczytane przez kilka dni. Twoi klienci i obserwatorzy poświęcają czas na pisanie, więc z perspektywy obsługi klienta. Dobrą obsługą klienta jest odpowiadanie na wiadomości i komentarze przynajmniej codziennieJedną z zalet marketingu w mediach społecznościowych jest to, że pozwala on innym reklamować Twoje produkty i usługi za Ciebie. Aby w pełni to wykorzystać, wstawiaj na stronach internetowych swoich produktów i usług łącza, które umożliwiają odwiedzającym polubienie go na Facebooku lub tweetowanie na Twitterze. Udowodniono, że rekomendacje znajomych znacznie częściej przekonają potencjalnych klientów do zakupów niż większość taktyk marketingowych stosowanych przez firmy.Świat mediów społecznościowych oferuje ogromny potencjał reklamowy, z ogromną liczbą użytkowników dodawanych każdego dnia. Każda firma chce skorzystać z tej platformy, także Twoja. Rozpoczęcie działań marketingowych we właściwy sposób zwiększy liczbę obserwowanych w mediach społecznościowych, a także zwiększy zyski. W tym artykule podaliśmy kilka podstawowych informacji, które prawidłowo zaimplementowane mogą sprawić, że Twój plan marketingowy będzie udany.